تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷

منطقه آزاد برگ برنده سرمایه گذاری|منطقه آزادبه نفع مردم

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: باید مراقب باشیم مردم قشم زیر چرخ توسعه له نشوند.
کد خبر: ۳۴۶۱۸
مردم قشم زیر چرخ توسعه له نشوند| سرمایه گذاری باعث توسعه قشم می‌شود


 سعید محمد عصر شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فعال کردن سرمایه گذاران را از ماموریت های مدیرعامل جدید منطقه آزاد قشم اعلام کرد و اظهار کرد: این منطقه رشد نخواهد کرد مگر اینکه سرمایه گذاران قشم رشد کنند، ولی باید درهمه حال مراقب باشیم که به نام توسعه و رشد اقتصادی، مردم این جزیره زیر چرخ توسعه له نشوند.

وی بر ضرورت حفظ فرهنگ بومیان این جزیره تاکید کرد و افزود: ما باید کاری کنیم که گردشگران از این فرهنگ تاثیر بپذیرند نه اینکه فرهنگ آنها به فرهنگ بومیان غلبه کند.

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی با تشکر از خدمات علی درویش پور مدیرعامل سابق سازمان منطقه ازاد قشم، این تغییر و تحول را در راستای تغییر سمت و سوی حرکت مناطق آزاد و به نفع مردم جزیره ارزیابی کرد و گفت: از ظرفیت و توانمندی وی درجای مناسب استفاده خواهد شد.

محمد با برشمردن تخصص، تجارب و سوابق اجرایی افشار فتح الهی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم، دیپلماسی اقتصادی را نقطه اوج توانمندی وی خواند و روحیه انقلابی و جهادی او را مکمل توانمندی های وی دانست.

جزیره قشم به حیاط خلوت و محلی برای پر کردن جیب‌ها تبدیل شده بود

وی با انتقاد از تبدیل شدن مناطق آزاد کشور به حیاط خلوت برخی دولتمردان تصریح کرد: من متاسف هستم که گوهر ارزشمندی مانند جزیره قشم به حیاط خلوت و پرکردن جیب برخی ها تبدیل شده باشد و من از امروز اعلام می کنم که مناطق آزاد در کشور به حیاط خلوت مردم تبدیل خواهد شد.

اخذ عوارض تردد از قشموندان در اسکله‌های لافت و پهل ممنوع شود

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی از وجود مشکلاتی مانند آب و برق و سوخت در جزیره قشم اظهار شرمندگی کرد و گفت: گرچه شرایط تحریم محدودیت هایی را برای ما تحمیل کرده است ولی ما تمام تلاش مان را خواهیم کرد تا این مشکلات و به خصوص مشکل معیشت مردم این جزیره حل شود و در نخستین گام مدیرعامل جدید منطقه برنامه ریزی کنند تا آخر این ماه جاری، اخذ عوارض تردد قشموندان در اسکله های لافت و پهل ممنوع شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز